8-tyg. Kurs MBSR – Cezary Skura

Cezary Skura

Organizator

Cezary Skura
Telefon
883755519
Email
pracownimiandfulness@gmail.com
Strona WWW
http://www.pracownia-mindfulness.pl/

Lokalizacja

Warszawa - Towarowa 22 lok. A16
1 p., Centrum Jupiter, część biurowa, Wejście A

Więcej informacji

Czytaj więcej

Następne wystąpienie

Data

04 11 2018 - 23 12 2018

Czas

18:00 - 21:00

etykiety

8-tyg. Kurs Mindfulness

8-tyg. Kurs MBSR – Cezary Skura

Nie możesz powstrzymać fal, ale możesz nauczyć się na nich surfować
Jon Kabat – Zinn

Ten oryginalny 8-tygodniowy program uczy metod i dostarcza narzędzi skutecznego radzenia sobie ze stresem w życiu, obniża ogólne napięcie psychofizyczne organizmu, zwiększa poziom pozytywnych emocji poprzez rozwój odpowiednich sieci neuronalnych w naszym mózgu i znacznie podnosi jakość życia. Podczas programu uczymy się także akceptacji dla samych siebie i świata wokół oraz rozwijamy postawę łagodności i współczucia.

MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) to program redukcji stresu opracowany w latach 70-tych XX wieku przez prof. Jona Kabat-Zinna w klinice leczenia stresu na uniwersytecie medycznym w Massachusetts, USA. Program był wszechstronnie i wielokrotnie badany pod względem jego skuteczności i sukcesywnie dopracowywany, aby przyjąć obecny kształt i chwili obecnej objęty jest prawem autorskim oraz może być prowadzony tylko przez certyfikowanych nauczycieli którzy przeszli proces szkolenia nauczycielskiego i mają za sobą dłuższe doświadczenie.

Inaczej o kusie od prowadzącego:

Ten 8-tyg. program jest jak powrót do domu, powrót do siebie i zaakceptowanie siebie takim jakim się jest. To odkrywanie własnego potencjału, piękna w sobie ale też odwaga do ujrzenia swoich ciemnych stron. Zaakceptowanie własnych ciemnych i jasnych aspektów, niesie ze sobą zgodę, spokój i równowagę dla naszego życia. To tak jakby powrócić do natury siebie, czy poczuć jej więcej niż czujemy teraz. Na tym kursie idziemy w stronę równowagi między mądrością a miłością. Dzięki rozwojowi uważności i współczucia odnajdujemy balans i drogę środka, aby poczuć zdrową równowagę, lekkość oraz energię do działania i kochania :).

Zapraszam na kolejną edycję tego cenionego kursu, który nie tylko jest o redukcji stresu. Praktyka i doświadczenia wielu osób pokazują, że podczas tego procesu udnajdujemy więcej satysfakcji i radości w życiu, nawet w czynnościach rutynowych. Do tego uczymy się radzenia sobie z rozmaitymi problemami, odzyskiwania i utrzymania równowagi w życiu, skupienia, koncentracji czy też wprowadzania bardziej zrelaksowanego podejścia w różnych sferach życia. Wiedza, podejścia i techniki stosowane podczas kursu, znacznie poprawiają jakość życia, dają środki do radzenia sobie z trudnościami i rozwijają samoświadomość oraz empatię i współczucie.

Rozwijamy się dzięki własnemu doświadczeniu, w praktyce formalnej (ćwiczenia, sesje, medytacje ćwiczone samodzielnie i w grupie) i nieformalnej (w sytuacjach codziennych, w pracy, w związkach międzyludzkich)

 

Praca w trakcie warsztatu polega na cotygodniowych spotkaniach grupowych prowadzonych przez trenera, indywidualnej pracy w domu oraz nieformalnym ćwiczeniu i używaniu podejść, metod, technik w rozmaitych codziennych sytuacjach, obszarach funkcjonowania człowieka.
Takie obszary to np:
świat emocjonalny i energia osobista, psychiczny-umysł, samoświadomość, sfera cielesna, relacje, społeczeństwo, funkcjonowanie w grupie, oddech i korzystanie z niego, świadomość oddechu.
Bardziej szczegółowe obszary funkcjonowania to np:
praca, związki z ludźmi, relacja do samego/samej siebie, życie osobiste, rozwój osobisty, samorealizacja, stres i radzenie sobie ze stresem, dbanie o siebie, kwestia regeneracji, odpoczywania, relaksowania się, kwestia dochodzenia do równowagi, zdrowienia, wsparcia w tym, relacja z własnym ciałem, holistyczne podejście do siebie, innych, świata itp. ).

Rozwijamy świadomość oddechu, skupienie, koncentrację. Uczymy się  obserwować oddech, czerpać  z niego siły witalne i kożystać dla zrównoważenia czy uspokojenia się. Rozwijamy świadomość ciała (także w ruchu), umiejętność bycia przytomną osobą, w chwili obecnej w różnorodnych sytuacjach życiowych, radzenia  sobie w trudnych i stresujących momentach w życiu, a także w relacjach z ludźmi i w relacji do samego siebie. W programie znajduje się także łagodna forma uważnej pracy z ciałem, która może być zsynchronizowana z oddechem. Sprzyja to i prowadzi do integracji umysłu, oddechu, ciała i uczuć. Rozwijamy uważność poprzez ciało w różnorodnych sytuacjach, uważność w ruchu, przestrzeni, grawitacji.


Spotkania odbywają się raz w tygodniu przez 8 tygodni i trwają 3 h.
W połowie kursu jest Dzień Uważności (zwykle w weekend), w trakcie którego praktykujemy różne formy praktyki uważności (mindfulness), poznajemy nowe ćwiczenia, techniki oraz pod koniec wymieniamy się doświadczeniami.
Jest to pogłębiona i bardziej intensywna praktyka, która odbywa się w ciszy, z prowadzeniem przez nauczyciela. Ostatnie pół godziny dnia uważności, wymieniamy się doświadczeniami, omawiamy je, dociekamy istoty doświadczenia.

Każdy uczestnik otrzymuje dostęp do nagrań audio, z sesjami prowadzonymi przez nauczyciela (w formie plików MP3), do praktyki domowej oraz materiały szkoleniowe.

Czego uczymy się dzięki praktyce uważności?

– procesu aktywnego skupiania uwagi
– doświadczania poczucia własnej skuteczności
– postawy aktywnej w przeciwieństwie do pasywnej
– konstruktywnego radzenia sobie z problemami
– wyrabiania w sobie nieosądzającej i akceptującej postawy
– żywego kontaktu z doświadczaniem rzeczywistości w teraz
– uważnego radzenia sobie z trudnymi emocjami, bólem fizycznym i emocjonalnym
– przeciwdziałania rozproszeniu umysłu
– wzmacniania siły koncentracji
– dostępu do postawy cechującej się bezstronnością, spokojem i wewnętrzną stabilnością

Jakie cechy wyrabia się przez uważność?

– tolerancja emocjonalna – spostrzegawczość
– samorefleksja (uzmysławianie sobie tego, co robimy)
– współczucie
– zdolność do wyciszania zamętu w umyśle
– jasność umysłu
– pewność siebie i odwaga
– świeżość i elastyczność
– wolność od osądzania siebie
– ufność
– postawa akceptacji i nieosądzania

Jakie są ogólne zasady działania uważności?

Polepszenie umiejętności uświadamiania sobie procesów automatycznych, dziejących się poza naszym wpływem, na przykład niektórych emocji lub wzorców zachowania zniesienie automatycznych sposobów reagowania na rzecz bardziej świadomych zachowań, odczuwania i wzorców myślenia. Można odczuć jakiś impuls i umieć powstrzymać przymus działania pod jego wpływem.
Na podstawie tekstu Petry Meibert – psycholożki i naturoterapeutki, wicedyrektorki IMA (The Institute for Mindfulness-Based Approaches)

 

Uwaga! Konieczna jest konsultacja wstępna. Proszę w tym celu o kontakt tel: 883755519

Zajęcia odbywają się w Centrum Warszawy, na ul. Towarowej 22, Centrum Jupiter, część biurowo-konferencyjna, wejście A Biura, lokal A16 na 1 piętrze.
Zaciszne i spokojne miejsce, obok stacji metra Rondo Daszyńskiego

 

Co masz zagwarantowane?

Doświadczony prowadzący. Certyfikowany nauczyciel, znający podejście z różnych stron. Także psycholog i psychoterapeuta.
Prawie 20 lat doświadczenia w podejściu uważności, współczucia, medytacji, pracy nad sobą, psychoterapii, psychologii.

  • Sprawdzony solidny kurs, poparty wieloma badaniami naukowymi pod kątem skuteczności.
  • Materiały szkoleniowe
  • Dostęp do wielu wersji nagrań sesji prowadzonych przez nauczyciela
  • Nauczyciel dostępny pod mailem i telefonem przez cały okres kursu w razie niejasności czy potrzeby wsparcia.
  • Zaciszna sala w Centrum W-wy, koło stacji metra, służąca tylko dla podobnych zajęć, medytacji, warsztatów.
  • Swobodna atmosfera z poczuciem humoru, daleka od napięcia, sztucznego zadęcia i sekciarstwa.

Za to uczysz się tego co działa i może realnie przynieść znaczną zmianę w jakości Twojego życia, radzeniu sobie z problemami, redukcji stresu, czy osiągania równowagi.
Reszta zależy od Twojej otwartości, zaangażowania i praktyki 😉

Czas:
od 6 stycznia 2018, niedziele, o godz. 18-21

 

Zapraszam na darmową osobistą, lub grupową konsultację z chętną osobą. Taka konsultacja jest połączona w praktycznym wypróbowaniem metod stosowanych na kursie.

 

Miejsce:

Pracownia Mindfulness i Compassion
Warszawa Centrum
ul. Towarowa 22, Centrum Jupiter, Część biurowo-konferencyjna
wejście A Biura, lokal A16 na 1 piętrze.
obok stacji metra Rondo Daszyńskiego

 

cena kursu: 1050 zł
Jeśli jesteś w trudniejszej sytuacji materialnej a masz dużą motywację do praktyki, skontaktuj się ze mną, zapytaj o zniżki. Wspieramy mniej zamożne osoby, pomagamy 😉

zgłoszenia i informacje: pracowniamindfulness@gmail.com
lub tel: 883755519

UWAGA! Wymagana wcześniejsza konsultacja z chętną osobą. Taka konsultacja może się odbyć także tlefonicznie, przez Skype, ZOOM, Messenger itp.

Prosimy o kontakt w tej sprawie pod tel: 883755519 lub mail: pracowniamindfulness@gmail.com

 

strona www:

http://www.pracownia-mindfulness.pl

Pracownia Mindfulness na Facebook:

https://www.facebook.com/PracowniaMindfulness/?ref=bookmarks

Osoba prowadząca:

Cezary Skura, 44 lata. Jest psychologiem społecznym, absolwentem Uniwersytetu SWPS (także specjalność: psychoterapia i psychologia twórczości), psychoterapeutą  w podejściu Gestalt, które to podejście bazuje między innymi na uważności „tu i teraz”.

Posiada odpowiednie przeszkolenie i uprawnienia do diagnozy i treningu twórczości, kreatywności.

Prowadzi kursy, szkolenia, warsztaty i sesje indywidualne, dla dorosłych, młodzieży, dzieci, specjalistow, pracuje z firmami, szkoli nauczycieli, terapeutow, lakarzy.

Odbył drugą w Polsce edycję szkolenia nauczycielskiego dla trenerów/nauczycieli MBSR/MBCT, według programu The Institute for Mindfulness-Based Approaches w Niemczech. Jeden z najbardziej doświadczonych nauczycieli uważności, medytacji, z 20 letnim stażem w praktyce własnej, pracy z ludźmi, uczeniu, terapii, wsparcia. 30 edycji kursów MBSR + programy autorskie.
Jest członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Mindfulness, a także członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli MBSR/MBCT.

Współpracuje z Uniwersytetem SWPS, Instytutem Uważności i Psychoterapii, Instytutem Rozwoju Emocji, Warszawską Grupą Psychologiczną, fundacją Etoh, Podwórkiem rozwoju  oraz ośrodkiem psychoterapeutycznym w Pruszkowie.
Uważnością, psychologią, psychoterapią, medytacją, czy szeroko pojętym samorozwojem zajmuje się od ok. 20 lat.

Prowadzi obecnie trening uważności Mindfulness i współczucia Compassion w ramach studiów podyplomowych na uniwersytecie SWPS. Współprowadził pierwszy w Polsce projekt „Mindfulness i akceptacja w zmianie zachowania” na tej uczelni, dwie edycje warsztatów otwartych w ramach koła naukowego Uniwersytetu SWPS oraz Strefy Psyche. Ma na swoim koncie wiele edycji kursów 8-tygodniowych MBSR, szereg warsztatów i sesji indywidualnych.

Jest także zaangażowany w praktykę medytacji w tradycji tybetańskiego Bon i prowadzi warszawski ośrodek w tej tradycji, gdzie jest instruktorem medytacji, pracy z oddechem i innych metod wywodzących się z tej bogatej tradycji. Prowadzi regularne zajęcia medytacyjne w ramach tego ośrodka, organizuje warsztaty, kursy i imprezy związane z praktyką medytacyjną, metodami pracy z oddechem i innymi zręcznymi środkami pomagającymi radzić sobie z problemami oraz skutecznie się rozwijać.

Jest uczniem Tenzina Wangyala Rinpoche, który jest jego głównym nauczycielem, choć nieustannie uczy się także od innych.

Ceni sobie równowagę w życiu, spokój, szeroko pojęty rozwój osobisty i poczucie humoru. Uwielbia jazdę na rowerze górskim, interesuje się także sztukami walki, ćwiczy jogę, uwielbia muzykę, przyrodę, amatorską fotografię i wszystko co lata ;).

więcej o prowadzącym, opinie, relacje efektów praktyki,  na stronie:

http://www.pracownia-mindfulness.pl/kontakt

 

X