Wrocławski Tydzień Uważności – Odkrywanie przez Doświadczanie

Kategoria

Data

09 03 2020 - 14 03 2020

Koszt

50zł

etykiety

Inne

Wrocławski Tydzień Uważności – Odkrywanie przez Doświadczanie

Zapraszam serdecznie na pierwszą edycję Wrocławskiego Tygodnia Uważności w dniach 9-14 marca 2020

„Odkrywanie przez doświadczanie”

 

WROCŁAWSKI TYDZIEŃ UWAŻNOŚCI

Być może dla niektórych z Was Mindfulness wciąż jest obcobrzmiącym, niewiele mówiącym terminem, a używane tłumaczenie na język polski – Uważność – również nie zwiększa klarowności? Coś tam słyszeliście, że to fajne, ważne, pomocne, ale nie wiecie tak naprawdę, czym owa Uważność jest? Jednocześnie jest w Was ciekawość, chcielibyście dowiedzieć się więcej i po prostu spróbować?

Pomysł Wrocławskiego Tygodnia Uważności narodził się z naszego pragnienia, by praktyka Mindfulness była znana jak największej ilości osób, szerokim grupom.

Dlaczego? Bo Uważność działa. Spada poziom lęku, niepokoju, stresu, wyczerpania i poirytowania. Zwiększa się umiejętność koncentracji. Poprawia się nastrój i jakość życia. Możemy wymienić wiele innych argumentów, przytaczać dowody naukowe czy wypowiedzi tych, dla których stała się transformującym odkryciem i w konsekwencji życiową podróżą.

Czyż jednak nie najpełniej odkrywamy przez własne doświadczenie? Gdy mamy sposobność przekonania się w praktyce, czym jest dana metoda, jak się z nią czujemy, czy działa konkretnie dla nas?

W marcu 2020 roku zapraszamy Was w podróż do Krainy Uważności, która odbywać się będzie w krótkich, praktycznych sesjach warsztatowych. Takich, które będą skoncentrowane na obszarach, które są naszą codziennością, i w których najczęściej czujemy, że chcielibyśmy coś zmienić.

A wszystko po to, by przybliżyć Wam Uważność, pokazać jakie może dać konkretne korzyści Wam, a przez to Waszym bliskim, Waszemu otoczeniu.

***

MIEJSCE:
Uniwersytet Wrocławski Katedra Judaistyki im. T.Taubego
św. Jadwigi 3/4, Wrocław

BILETY:

***

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

WROCŁAWSKIEGO TYGODNIA UWAŻNOŚCI TO:

9 marca 2020 (PONIEDZIAŁEK)

17.00 -19.00
„O co chodzi z tą Uważnością, czyli wszystko, co najważniejsze o Mindfulness.”
prowadzące: Anna Zubrzycki, Krystyna Boroń – Krupińska

Czym jest uważność? Czy jesteśmy uważni?

Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć sobie w ramach spotkania wprowadzającego do praktyki uważności, które jest jednocześnie spotkaniem otwierającym Wrocławski Tydzień Uważności.

Uważność (angl. mindfulness) jest sposobem uczenia się bezpośredniego kontaktu ze wszystkim, co pojawia się w naszym życiu, z wyzwaniami codzienności. Poprzez praktykę uważności zwiększamy świadomość funkcjonowania ciała, umysłu i pojawiających się emocji dzięki czemu odzyskujemy wewnętrzną równowagę. Podczas spotkania sprawdzimy jak funkcjonuje nasz umysł, co się dzieje w danym momencie w sferze naszego ciała, emocji czy myśli oraz czy potrafimy być tu i teraz bez oczekiwań i mimo przekonań?

Najbliższe spotkanie to możliwość nie tylko porozmawiania o uważności, poznania definicji ale także i może przede wszystkim sprawdzenie na ile jesteśmy uważni w kilku prostych i krótkich praktykach, związanych z oddechem, obserwowaniem swoich myśli czy tego co związane jest z naszym ciałem. Poniedziałkowy wieczór to także sposobność zadania pytań, wyjaśnienia wątpliwości i przedstawienia roli uważności w życiu człowieka.


10 marca 2020 (WTOREK)

17.00 – 19.00
„Uważność i zdrowie, czyli w jaki sposób praktyka Mindfulness wpływa na nasz organizm.”
prowadząca: Krystyna Boroń – Krupińska

Według badań klinicznych praktyka uważności ma działanie przeciwbólowe. Jak to możliwe? Świadomy oddech, łagodny ruch, uważność w codziennych czynnościach. I ponad wszystko Akceptacja. Codzienne 10-20-minutowe praktyki medytacyjne mogą pomóc w zmniejszaniu intensywności bólu fizycznego i napięcia z nim związanego pozwalając na spokojniejsze życie i funkcjonowanie z nimi.

Uczestnicy warsztatu będą poznawali swoje nawyki związane z oddychaniem oraz sprawdzali jak można użyć naturalnego rytmu oddechu, aby być z napięciem czy bólem. Łagodne praktyki pozwolą nam na zwiększenie świadomości ciała, przyglądnięcie się temu co sygnalizuje nam nasze ciało oraz pomogą przenieść jakość tej uwagi do codziennego życia i czynności nawet tych najbardziej prozaicznych.

Uważność na co dzień to przede wszystkim akceptacja siebie takim jakimi jesteśmy oraz tego, że mamy prawo do tego aby czuć się gorzej i z życzliwością móc zadbać o siebie.

19.30 – 21.30
„Uważne rodzicielstwo, czyli o budowaniu relacji z dziećmi w duchu uważności.”
prowadząca: Liwia Pawlik

Bycie rodzicem to wyzwanie, któremu stawiamy czoło każdego dnia. Ta nowa rola bywa dla nas z jednej strony cudownym, z drugiej zaś trudnym doświadczeniem.

Mierzymy się z naszymi wyobrażeniami o byciu rodzicem, oczekiwaniami odnośnie rodzicielstwa i schematami wyniesionymi z własnego dzieciństwa – odziedziczonymi po naszych rodzicach.
Niejednokrotnie przyjdzie nam stanąć oko w oko z myślami, czy jestem dobrym rodzicem, czy dobrze wychowuję swoje dziecko?
Czasami zaś mierzyć się będziemy z wzorcami, gdy chcemy być inni dla naszych dzieci, niż nasi rodzice byli dla nas.

Zapraszam na warsztat, podczas którego przyjrzymy się naszym niechcianym wzorcom oraz temu, w jaki sposób praktyka uważności może nas wesprzeć w dokonywaniu zmiany.


11 marca 2020 (ŚRODA)

17.00 – 19.00
„Uważność w relacjach, czyli jak uważność może pomóc przełamać poczucie izolacji i braku adekwatności w relacji.”
prowadząca: Olga Ambrozowicz

Pragniemy być z innymi. To niezbywalna i bardzo ludzka potrzeba.

W jaki sposób uważność może pomóc przełamać poczucie izolacji i braku adekwatności w relacji?

Mindfulness w relacjach to lekcje, dzięki którym krok po kroku odkrywamy własną naturalną zdolność do pełniejszego kontaktu.

Przyswajamy, jak porzucić nawyki promowania samego siebie, porównywania się z innymi.

Uczymy się oddzielać drugą osobę od naszych wyobrażeń i oczekiwań, widzieć i słyszeć ją rzeczywiście.

Podczas tygodnia uważności rozpoczniemy od lekcji, jak pozostawać w połączeniu z samym sobą i jednocześnie zauważać drugą osobę.

19.30 – 21.30
„Uważny ruch, czyli zaproszenie do doświadczania praktyki Mindfulness w prostych ćwiczeniach ruchowych.”
prowadząca: Anna Zubrzycki

Ta krótka sesja wprowadzi uczestników w zasady Uważności i w to, jak można jej doświadczać w medytacji siedzącej, jak również podczas prostych ćwiczeń ruchowych.

Praktyki uważnego ruchu mogą pogłębić nasze poczucie bycia w ciele. Mogą nam pomóc czuć się bardziej u siebie, w naszej cielesności, i pokazać nam, jak możemy doświadczać bycia bardziej zakorzenionym w obecnej chwili.

Mogą nam pomóc odkrywać połączenie pomiędzy tym, jak myślimy, jak czujemy i jak działamy, jak również to, że jesteśmy wszyscy wzajemnie ze sobą powiązani.


12 marca 2020 (CZWARTEK)

17.00 – 19.00
„Uważne dzieci, czyli po co mojemu dziecku Mindfulness?”
prowadząca: Magda Kasprzyk

Zapraszam na warsztat, na którym rodzice dowiedzą się i doświadczą w praktykach, czym jest uważność.

Będziemy wspólnie wykonywać ćwiczenia dla dzieci oraz nastolatków i na bazie własnego doświadczenia przyglądać się korzyściom płynącym z praktyki uważności.

Porozmawiamy o tym, w jaki sposób rozwijanie uważności i życzliwości wspiera dzieci oraz nastolatki na co dzień, co współczesna nauka mówi o potrzebie rozwijania intuicji, czy ćwiczenia uważności są tak potrzebne, jak codzienne mycie zębów oraz dlaczego uważność jest narzędziem na całe życie, które będzie przydatne, jakikolwiek Twoje dziecko wybierze kierunek.

Będzie też przestrzeń na relaks i odpoczynek. Uważność zaczyna się od zadbania o swoje ciało.
Do zobaczenia!

19.30 – 21.30
„Uważność dla zabieganych, czyli praktyka uważności dla zestresowanych, zapracowanych, będących w wiecznym biegu.”
prowadzący: Piotr Ambrozowicz

Nie ma tego co było, ani tego co będzie, jest tylko tu i teraz.

Ile razy w ciągu dnia udaje Ci się zauważyć, tak w pełni świadomie, gdzie jesteś, co czujesz, co woła Twoje ciało.

A może w tym samym momencie jesteś w kilku miejscach na raz, czyli nigdzie?

Jeśli coś w Tobie krzyczy wolniej, zatrzymaj się, zobacz ile piękna i radości jest wokół Ciebie, to zapraszam na nasze spotkanie.


13 marca 2020 (PIĄTEK)

17.00 – 19.00
„Pomedytujmy razem, czyli co nam daje medytacja oraz jak, gdzie i kiedy rozpocząć własną praktykę medytacyjną.”
prowadzące: Anna Gołębiowska i Aleksandra Kiślewska

Zapraszamy na warsztaty będące praktycznym wprowadzeniem do zagadnienia medytacji uważności.

Warsztaty mają charakter doświadczeniowy – tylko w taki sposób uczymy się czym jest uważność.

Uczestnicy będą mogli doświadczyć kilku prowadzonych praktyk uważności. Chętni będą mogli wziąć udział w uważnym dopytywaniu (dotyczącym praktyki), które poszerza samoświadomość i zrozumienie doświadczenia medytacyjnego.

Podczas spotkania będzie można dowiedzieć się więcej o tym, jak rozpocząć praktykę medytacyjną, Opowiemy również krótko o różnicach w praktyce indywidualnej i grupowej.

Nie trzeba mieć wcześniejszego doświadczenia w medytacji, żeby uczestniczyć w warsztatach. Medytacja mindfulness jest w pełni świecka.

19.30 – 21.30
„Uważność i empatia dla siebie i w relacjach, czyli jak znaleźć sens i radość bycia ze sobą i z innymi, w życiu takim jakie jest.”
prowadząca: Lidia Żurawowicz

Warsztat jest połączeniem praktyki mindfulness (uważnego oddychania i pracy z umysłem) z praktyką compassion – współodczuwania i empatycznego otwierania się na wszystko, co jest obecne w bieżącej chwili, zarówno w nas samych jak i w relacjach z innymi.

W uważności i zrelaksowanej, życzliwej atmosferze będziemy praktykować i rozwijać empatię, szacunek, nieosądzającą postawę i zrozumienie dla siebie i dla innych, dzięki czemu możemy odnaleźć sens i radość bycia ze sobą i z innymi, w życiu takim jakie jest i jakie przejawia się w danej chwili.

Podczas ćwiczeń pełnego empatii porozumienia, uważnego słuchania i mówienia, rozwijamy samoświadomość, docierając do miejsc, w których możemy się spotkać ze sobą w akceptującej, pełnej mądrości i życzliwości przestrzeni.

W medytacjach prowadzonych będziemy dotykać ciszy i spokoju w sobie, pozwalając sobie na bycie takimi, jakimi jesteśmy, ciesząc się każdym oddechem i każdym uważnym krokiem, z zadbaniem o ciało, umysł i serce.

Odkryjemy własną mantrę życzliwości i współczucia dla siebie, którą będziemy mogli stosować w trudnych sytuacjach.

Dzięki tym praktykom otworzymy drzwi do szczęścia i radości w naszym życiu oraz do pogłębiania relacji, które nadają mu wartość, znaczenie i sens.

Warsztat będzie opieray się głównie na prowadzonych medytacjach, technikach relaksacji oraz ćwiczeniach uważności w diadach coachingowych.


14 marca 2020 (SOBOTA)

10.00 – 12.00
„Uważność w komunikacji, czyli jak od nieporozumień przejść do korzystnych rozwiązań.”
prowadzący: Michał Grech

Zapraszam na warsztat każdego, kto zauważa, jak często dochodzi do nieporozumień i napięć w różnych relacjach osobistych i zawodowych ze względów komunikacyjnych i chce to zmienić.

Praktykowanie uważności w sferze komunikacji może zaowocować szybszym dostrzeganiem przyczyn nieporozumień, świadomą identyfikacją nawyków w komunikacji, dostrzeganiem (nie)korzystnych automatyzmów w przypisywaniu znaczeń, tworzeniu bardziej pasujących i korzystnych alternatyw dla starych rozwiązań.

Na warsztat składać się będą: wprowadzenie w tematykę uważności w komunikacji, ćwiczenie perspektywy obserwatora, trening uważności w sytuacjach komunikacyjnych oraz przygotowanie do samodzielnego rozwoju umiejętności w sytuacjach codziennych.

13.00 – 15.00
„Odkrywanie przez doświadczanie, czyli wspólna praktyka uważności połączona z wymianą doświadczeń.”
Spotkanie zamykające Wrocławski Tydzień Uważności.

Zapraszamy wszystkich uczestników naszych warsztatów na spotkanie, podczas którego będziemy mieli możliwość praktykowania uważności we wspólnocie, którą stworzymy podczas tygodnia uważności.

Wspólna praktyka jest doświadczeniem jedynym w swoim rodzaju. Momentem, w którym poczucie zjednoczenia i bycia w grupie przeważa nad bytem jednostki i daje moc sprawczą.

To te chwile, w których wysyłamy do świata pragnienie dobra, szczęścia, uwolnienia od cierpienia dla wszystkich istot. Nie tylko dla nas samych.

Dołącz do wspólnej praktyki.

****

PROWADZĄCY:

ANNA ZUBRZYCKI

Założycielka i dyrektorka Mindfulness Association Polska.

Praktykuje medytację buddyjską i uważność od roku 1993. Ukończyła studia magisterskie z uważności na Uniwersytecie Aberdeen w Szkocji oraz trening dla superwizorów na Uniwersytecie Bangor i w Mindfulness Association UK.

Jest certyfikowanym nauczycielem MBLC i CBLC. Prowadzi wszystkie kursy Mindfulness Association UK w Polsce, w tym również szkolenia dla przyszłych nauczycieli.

Jest aktorką, w Polsce i na świecie uczy opartego na uważności treningu aktorskiego „Technika koordynacji” oraz technik wokalnych. W latach 1996-2014 założyła i była główną aktorką Teatru Pieśń Kozła z Wrocławia. W latach 1977-1993 była główną aktorką grupy teatralnej Gardzienice. Jest członkinią-założycielem Rokpa Polska, oddziału fundacji charytatywnej Rokpa International.

 

KRYSTYNA BOROŃ-KRUPIŃSKA

Certyfikowany nauczyciel MBLC i CBLC. Współprowadzi kursy w obrębie proponowanych ścieżek szkoleń w Mindfulness Association Polska. Superwizor Mindfulness Association Polska (certyfikacja Bangor University, UK).

Adiunkt w Katedrze Nauk Społecznych i Promocji Zdrowia Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.

Zainteresowana zagadnieniami dotyczącymi świadomości ciała, holistycznego podejścia do zdrowia, autorka publikacji i badań związanych z wpływem podejścia body-mind na stan zdrowia psychofizycznego.

Uczestniczka kursów doskonalących z zakresu pracy z ciałem i rozwoju osobistego (m.in. Technika Alexandra, Metoda Feldenkraisa, Trening autogenny Shultza, Body Mind Centering).

OLGA AMBROZOWICZ

Terapeuta Gestalt, nauczyciel Mindfulness z ramienia Mindfulness Association.

Od ponad 20 lat podąża ścieżką rozwoju. Kiedy w 2014r. poznała medytację i praktykę uważności, zaczęła zauważać bardzo pozytywne zmiany w życiu. Odkryła moc transformacji płynącą z przyjaźni z samą sobą. Odtąd szuka zręcznych środków, aby dawać kolejnym osobom narzędzia, które pomogą i Tobie doświadczyć tego samego: widzieć siebie, szanować całość swojego doświadczenia.

Miała szczęście pobierać nauki od Roba Nairn, który lubi mówić, że skoro wszyscy jesteśmy neurotycznym bałaganem – bądźmy współczującym neurotycznym bałaganem.

Prowadzi treningi MBLC – Trening Uważności „Żyjąc z uwagą” we Wrocławiu oraz spotkania medytacyjne Praktyka Uważności Wieczorową Porą.

Wkrótce rozszerzy ofertę o spotkania Mindfulness w relacjach, Uważność jako szansa budowania bliskości w parze oraz Trening Współczucia CBLC. Żyje z pasją, tańczy i chodzi po górach. Jest żoną, matką trzech synów, przyjacielem.
Jesteś teraz. Nic nie jest potem.

www.nicniejestpotem.pl 

LIWIA PAWLIK

Certyfikowany coach, trenerka rozwoju osobistego.

Od 2015 roku wielbicielka i praktyk uważności, która integruje wszystkie jej doświadczenia i stanowi ważny aspekt jej życia, zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Ukończyła MBSR, Certyfikowany Kurs Mindfulness oraz Certyfikowany Kurs Compassion w Mindfulness Association, a także kursy uważności w Akademii Mindfulness.

Uważność stanowi dla niej tak ważny aspekt życia, że od 2018 roku podąża ścieżką prowadzącą do bycia nauczycielem mindfulness.

Dzięki praktyce, jak mówi sama o sobie, żyje pełniej, mniej się lęka, więcej w niej spokoju. Z dnia na dzień mocniej smakuje życie i relacje w poczuciu radości istnienia. Tej głębokiej radości, która jest w nas i może być zawsze, czasami równolegle ze smutkiem, czy bólem.

Od lat zgłębia temat relacji, komunikacji w relacjach, budowania relacji w oparciu o szacunek i zrozumienie. Siebie i innych. Zaczynała od rodzicielstwa i nadal z nim pozostaje.

Od 24 lat partnerka tego samego mężczyzny, od 14 mama Młodego. To najważniejsze dla niej relacje, które chcąc nie chcąc, stanowia dla niej jej własny „poligon doświadczalny”.

www.liwiapawlik.com

MAGDA KASPRZYK

Psycholog w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej w Krakowie.

Ukończyła trening MBSR oraz MBLC, nadal doskonali się w Mindfulness Association Polska, biorąc udział w szkoleniach i odosobnieniach.

Certyfikowany trener uważności dla dzieci i nastolatków Metody Eline Snel©. Współpracowała przy polskiej adaptacji materiałów dla trenerów. Superwizuje się u Eline Snel.

Współpracuje z Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz Instytutem Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, prowadząc zajęcia dla studentów. Popularyzuje wiedzę o uważności dla dzieci, nastolatków i dorosłych podczas spotkań, konferencji, warsztatów oraz współprowadząc stronę promującą uważność i trening Metodą Eline Snel: fb.me/UwagaToDziala.

Pracą z dziećmi pasjonuje się od zawsze. Kocha z nimi odkrywać supermoc uważności.

www.magdakasprzyk.pl

PIOTR AMBROZOWICZ

Przez większość swojego życia robiąc coś, albo będąc gdzieś, prawie zawsze byłem i robiłem coś innego. I mam wrażenie, że nie widziałem i nie poczułem większości życia wokół siebie.

Od kilku lat medytuję i pozwoliło mi to otworzyć się na tak wiele doznań, spotkań i tych zakątków świata wokół mnie, których nie widziałem. Zobaczyłem, że można być obecnym i otwartym, i jednocześnie pracować efektywnie i realizować się w różnych aspektach.

Jestem nauczycielem MBLC i jednocześnie pracuję ponad 20 lat w obszarze finansów przedsiębiorstw.

ALEKSANDRA KIŚLEWSKA

Psycholog, trener Emotional Freedom Techniques, arteterapeutka.

Nauczycielka mindfulness – MBLC Program Życia w Oparciu o Uważność wg Mindfulness Association. Ukończyła również Certyfikowany Kurs Compassion.

Prowadzi indywidualne sesje EFT, konsultacje psychologiczne, sesje uważności.

Zawodową wiedzę i doświadczenie poszerza podczas warsztatów z zakresu psychologii i psychoterapii. Doświadczenie medytacyjne zgłębia poprzez praktykę własną i uczestnictwo w odosobnieniach medytacyjnych.

www.aleksandrakislewska.pl

 

ANNA GOŁĘBIOWSKA

Nauczycielka mindfulness, programów MBLC – Mindfulness Based Living Course (certyfikat gotowości do nauczania Mindfulness Association Polska) i MBSR – Mindfulness-Based Stres Reduction (certyfikat nauczyciela MBSR wydany przez The Institute for Mindfulness-Based Approaches (IMA) z siedzibą w Niemczech i Fundację Polski Instytut Mindfulness POLIM).

Z wykształcenia humanistka (logopedia, antropologia kulturowa).

Doświadczenie medytacji uważności rozwija poprzez regularną praktykę własną, uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach oraz biorąc udział w odosobnieniach medytacyjnych w Polsce i za granicą. www.uwazna-obecnosc.pl

 

LIDIA ŻURAWOWICZ

Wykładowca akademicki, nauczyciel mindfulness. Certyfikowany Trener Programu Redukcji Stresu opartego na Uważności (MBSR) wg programu prof. Kabata-Zinna z Medical University of Massachusetts (Certyfikat MBSR udzielony przez The Institute for Mindfulness-Based Approaches (Niemcy) oraz Polski Instytut Mindfulness POLIM).

Od wielu lat praktykuje i naucza różnorodnych technik medytacji, relaksacji, a także sposobów radzenia sobie ze stresem w życiu osobistym i zawodowym. Prowadzi zarówno sesje grupowe jak i indywidualne z zakresu medytacji, coachingu, relaksacji.

Jako coach i trener uważności nieustannie rozwija swoje kompetencje pod okiem doświadczonych nauczycieli z kraju i zagranicy. Regularnie uczestniczy, organizuje i prowadzi warsztaty medytacyjne mindfulness, wyjazdowe dni i weekendy Uważności połączone z sesjami uważnej jogi, relaksacji i terapii dźwiękiem. Współpracuje ze studiami jogi, centrami rozwoju osobistego, z firmami, fundacjami, organizacjami, szkołami i uczelniami.

Jest współzałożycielką Wrocławskiej Sanghi Cud Uważności – wspólnoty praktykujących w tradycji zen Thich Nhat Hanha / Plum Village.

www.artofmindfulness.pl

MICHAŁ GRECH

Praktykuje uważność w różnych formach i miejscach, zarówno jako wykładowca akademicki, badacz, konsultant, ale też partner i ojciec. Od prawie 20 lat zawodowo bada i projektuje komunikację, prowadzi autorskie zajecia uniwersyteckie, warsztaty i treningi oraz certyfikowane kursy uważności. Od kilku lat wiedzę o komunikacji uzupełnia praktyką uważności, bo pomaga w dostrzeganiu tego, co istotne, w różnych wymiarach pracy i codziennego uczenia się.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *