8-tyg. Kurs MfH – Magdalena Długołęcka

Magdalena Długołęcka

Organizator

Magdalena Długołęcka
Telefon
737475359
Email
magdalena.dlugolecka@dobrostan.org.pl
Strona WWW
http://dobrostan.org.pl/

Lokalizacja

Gdańsk - Sobótki 5 / 3a
DobroStan

Więcej informacji

Czytaj więcej

Data

12 02 2018

Czas

10:00

etykiety

8-tyg. Kurs Mindfulness

8-tyg. Kurs MfH – Magdalena Długołęcka

8-tygodnowy trening radzenia sobie z bólem i przewlekłą chorobą
Mindfulness dla zdrowia

 

Uważność jest metodą poprawiania jakości życia, której skuteczność potwierdzają liczne badania naukowe. Pomaga łagodzić stres, przewlekły ból, zmęczenie i inne objawy towarzyszące chorobie. Jest metodą rekomendowaną przez kliniki leczenia bólu na całym świecie. Trening uważności sprawia, że stopniowo zdobywamy większą świadomość siebie i swoich relacji z innymi ludźmi, co w efekcie podnosi komfort naszego życia i dobrostan. Zmienia się stosunek do choroby – zamiast oporu i odrzucenia pojawia się życzliwość i akceptacja.

Wszystkie ćwiczenia prezentowane na kursie można praktykować w domu i tym samym zwiększyć poczucie kontroli nad stanem własnego zdrowia. Jon Kabat- Zinn, który jako pierwszy zastosował mindfulness w medycynie, nazwał uważność „medycyną uczestniczącą”. Osoby, które przychodzą na kurs nie poddają się biernie procedurom dokonywanym przez profesjonalistów. Zamiast tego aktywnie uczestniczą w procesie własnego zdrowienia. Dzięki temu zyskują dostęp do własnych wewnętrznych zasobów i odkrywają, jak żyć lepiej i pełniej.

Program kursu:

  • Radzenie sobie z bólem i chorobą w codziennym życiu
  • Świadomość ciała i oddechu
  • Delikatne ćwiczenia uważności w ruchu
  • Techniki relaksacyjne
  • Medytacja uważności połączona z praktyką życzliwości

Kurs jest kierowany do osób, które ciepią z powodu bólu, przewlekłej choroby lub innych problemów ze zdrowiem (jak chroniczne zmęczenie czy fizyczne dolegliwości wywołane stresem). Z treningu korzystają osoby cierpiące na chroniczny ból pleców, zespół jelita drażliwego, artretyzm, ból pooperacyjny, chorobę nowotworową, fibromialgię i stwardnienie rozsiane.

Trening uważności obejmuje osiem spotkań po 2,5 godziny (pierwsze i ostatnie trwają pół godziny dłużej), łącznie 21 godzin zajęć warsztatowych. Uczestnicy treningu są zachęcani do samodzielnego ćwiczenia poznanych technik przez ok. 20-30 minut dziennie, przez cały czas trwania kursu. Zajęcia odbywają się w kameralnej grupie – do 10 osób.

Najbliższy kurs rozpoczyna się 12 lutego. Spotkania odbywają się w poniedziałki w godzinach 10.00 – 12.30.

Informację o kolejnych terminach znajdziesz w kalendarzu.

 

Cena:

800 zł przy wpłacie przed rozpoczęciem kursu
Możliwość płatności w ratach: 100 zł przy zapisie oraz 100 zł za pojedyncze spotkanie – razem 900 zł.
Dla osób, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej przewidziana jest pula miejsc z 50% zniżką od ceny regularnej.
Cena obejmuje: 42 godziny szkoleniowe (warsztaty grupowe oraz praca własna), konsultacje indywidualne oraz materiały szkoleniowe – podręcznik “Mindfulness dla zdrowia”, skrypt i płytę CD z nagraniami do pracy własnej.

 

Zapisy:

Zapisy odbywają się w formie indywidualnych konsultacji, podczas których omawiamy szczegóły i warunki uczestnictwa.

 

Prowadząca:

Nazywam się Magdalena Długołęcka. Jestem psychologiem, psychoterapeutką i nauczycielką uważności. Współpracuję z Pomorskim Centrum Toksykologii oraz prowadzę prywatną praktykę w Gdańsku Wrzeszczu. W Centrum Praw Kobiet udzielam nieodpłatnej pomocy psychologicznej osobom w trudnej sytuacji materialnej. Doświadczenie kliniczne zdobywałam w Centrum Interwencji Kryzysowej, Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym oraz Hospicjum im. Dutkiewicza.

W pracy terapeutycznej korzystam z metod klasycznej terapii poznawczo – behawioralnej (CBT) oraz nowych jej nurtów, czerpiących z praktyki uważności, akceptacji i współczucia: terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT, terapii Dialektyczno-Behawioralnej DBT oraz terapii poznawczej opartej na uważności MBCT. Terapie oparte na praktyce uważności mają ugruntowane podstawy naukowe i wysoką skuteczność potwierdzoną badaniami. Uczą traktować pojawiające się trudności życiowe z elastycznością, otwartością i życzliwością dla samego siebie. Pozwalają porzucić walkę z tym, co jest poza nasza kontrolą. Jednocześnie dają skuteczne narzędzia, które zwiększają świadomość i motywację do zmiany.

Jestem certyfikowaną nauczycielką uważności. Szkolenie nauczycielskie ukończyłam w Breathworks Mindfulness w Wielkiej Brytanii, gdzie nauczyłam się wykorzystywać praktykę uważności w pracy ze stresem, wypaleniem zawodowym, przewlekłą chorobą i chronicznym bólem. Szkolenie jest zgodne ze standardami brytyjskiej organizacji UK Network for Mindfulness-Based Teacher Training Organizations. Posiadam rekomendację Polskiego Towarzystwa Mindfulness. Prowadziłam warsztaty i treningi uważności w Centrum Praw Kobiet, Klinice Stresu, Akademii Walki z Rakiem oraz na Uniwersytecie SWPS.

Systematycznie doskonalę swoje umiejętności. Ukończyłam liczne szkolenia z zakresu terapii i pomocy psychologicznej. Aktualnie uczestniczę w całościowym czteroletnim szkoleniu w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.

 

Kontakt:
X